Co je EDISON?
EDISON je multikulturní projekt, který poskytuje mládeži a dětem v České republice prostor a motivaci k přemýšlení o budoucích možnostech, založených na poznání lidí z různých kultur a jejich chování, případně vytváří zázemí pro takovéto prostředí.
Vize projektu
Tolerance a příznivé společné soužití české společnosti s různými kulturami a národy, a to na základě jejich porozumění a omezení předsudků a stereotypů.
Cíl projektu
Dát příležitost české mládeži a dětem přemýšlet o budoucích možnostech a motivovat je k uskutečnění svých plánů. Prostřednictvím poznání lidí různých kultur, jejich chování a jinému pohledu na svět pak mladí mohou přispět k řešení aktuálních problémů.
O projektu
Projekt EDISON vznikl jako první vzdělávací projekt svého druhu v AIESEC Česká republika. Snaží se o podporu multikulturního vzdělávání mladých lidí. Tento projekt je zaměřený na žáky základních a středních škol jako na budoucí generaci naší společnosti.
V názvu EDISON má každé písmeno určitý význam:
E education (vzdělání)
D drive (nadšení, motivace)
I internationality (mezinárodní rozměr, rozsah)
S students (studenti)
O opportunity (příležitost)
N network (síť)
Dohromady nám tedy tato písmena představují základní myšlenku a cíl projektu. Což je to, aby žáci získali různé pohledy na sociální, kulturní ale i ekonomickou situaci jak ve vlastní zemi, tak i v zahraničí, a to prostřednictvím interakce s vysokoškolskými studenty z různých zemí světa. Kromě samotného poskytování informací žákům, tedy vzdělávání, se snaží poskytnout přímý kontakt s cizincem a zažít tak mezinárodní prostředí na půdě České republiky. Ten podporuje porozumění jiným kulturám a národům, zároveň pomáhá omezování předsudků a stereotypů, které v konečné fázi vedou k toleranci a příznivému společnému soužití. Tento projekt můžeme i charakterizovat frází „studenti studentům“. Znamená to, že díky kontaktu s člověkem z jiné země, který je pouze o pár let starší, si děti získají kamarády a uvědomí si možnosti cestování či studia v zahraničí. Obecně si tak vytvoří síť kontaktů po celém světě a jsou si plně vědomi možností, který jim svět jako takový nabízí. Motivace k dosahování a zkoušení něčeho nového, následující tyto zážitky, je neopomenutelná. Rovněž by si měli všichni účastníci projektu uvědomit, jak je zkušenost z projektu ovlivní v jejich dalších krocích.
Průběh projektů
Vybraná skupina vysokoškolských studentů (v našem případě 3 – 4 stážisté) z různých zemí světa přijede do České republiky a stráví vždy 1 týden v jedné základní nebo střední škole. Stážisti v rámci prvního týdne absolvují přípravný seminář, který je lépe připraví na jejich fungování ve školách. Celá skupina následně pět týdnů navštěvuje jednotlivé školy, ve kterých celý týden mají prezentace o své zemi, vedou diskuze se studenty na různá témata, hrají hry, vaří národní jídla atd. Probíhá zde doslova „škola hrou“. Tímto se snaží představit sociální, ekonomickou, politickou a také kulturní situaci své země. Žáci tak mají možnost srovnání zemí s ČR i mezi sebou a tak více uvažovat, zda se jim dané podmínky líbí, nebo zda by je chtěli v budoucnu změnit. Díky těmto aktivitám dochází k oživení výuky a motivaci studentů ve výuce nejen anglického jazyka ale i dalších předmětů.
Kdo je zahraniční stážista
Charakteristika:
• mladý člověk ze zahraničí,
• student či absolvent vysoké školy,
• s výbornými jazykovými znalostmi – minimálně jeden jazyk na výborné komunikativní úrovni či rodilý mluvčí (minimální úroveň B2),
• má komunikační, prezentační a organizační schopnosti,
• disponuje odbornými znalostmi na základě případných požadavků školy.
Protože tito lidé musí mít určitý profil, který odpovídá projektu a také musí zvládat náročné i stresové situace při jejich fungování na školách, jejich výběrový proces a příprava tomu odpovídá:
• Každý stážista projde ve své rodné zemi výběrovým řízením, které se skládá z jazykových testů, pohovorů a tzv. assessment center (série řešení případových studií).
• V jeho zemi se také účastní přípravného semináře, který mu má později zajistit hladký průběh adaptace na rozdílné kulturní prostředí po příjezdu do jiné země a dodat mu minimální vzdělání se stáží související.
Ve spolupráci s domažlickým Střediskem výchovné péče jsme bezplatně zajistili velice zajímavý program zabývající se prací s třídním kolektivem.
Cílem programu je hlavně diagnostika vztahů a interakcí ve třídě.
Výsledky poskytnou informace o vlivu každého jedince na ostatní žáky, o jeho oblibě a celkové pozici ve třídě. Co je hlavní – budou sloužit jako východisko pro další práci s třídním kolektivem a pomohou nám vyřešit některé problémy.
Další podrobnosti se dozvíte při schůzce.
Po ukončení programu bude provedeno podrobné vyhodnocení. V případě zájmu pak bude ve škole každý rodič individuálně informován o výsledcích.
ÚČAST VŠECH RODIČŮ JE NUTNÁ!!!
Bez Vašeho souhlasu nebude možné, aby tato potřebná akce proběhla. Začátek je plánován na 21. března 2019.
Vážení rodiče, obnovuji zářijový příspěvek, který je stále aktuální!
Probíhá rekonstrukce staré tělocvičny a opěrné zdi spodního hřiště. Prostor je označen, po celou dobu stavby platí ZÁKAZ VSTUPU NA STAVENIŠTĚ.
Příjezd k MŠ byl osazen značkou zákaz vjezdu všech vozidel, z důvodu bezpečnosti byla instalována nová elektronicky ovládaná brána. Příjezd je pro veřejnost zakázán, Policie ČR bude průběžně dohlížet na dodržování pravidel silničního provozu a přestupky pokutovat. Pro rodiče je k dispozici parkoviště u sportovní haly.
POZOR!!!
Na hlavní silnici v prostoru před školou a školkou platí z důvodů zajištění bezpečnosti ZÁKAZ ZASTAVENÍ.
DĚKUJEME VŠEM SLUŠNÝM RODIČŮM, KTEŘÍ DODRŽUJÍ ZÁKLADNÍ PRAVIDLA!!!